Skip to main content

باکس دیواری در دکوراسیون داخلی چه کارایی می تواند داشته باشد؟

باکس دیواری در دکوراسیون داخلی چه کارایی می تواند داشته باشد؟
با گذشت زمان طاقچه ها جای خود را به باکس های دیواری دادند، اما این باکس های تزئینی چه استفاده ای می توانند برای ما در منزل داشته باشند؟

در خانه های قدیمی ایرانی، معماران از سنگ و گچ طاقچه هایی را در منازل تعبیه می کردند تا از آنها برای چینش گلدان ها و لوازم تزئینی و یا نگهداری از بعضی لوازم منزل استفاده کنند. به مرور زمان طاقچه ها از دکوراسیون داخلی خانه ها حذف شدند و مردم دیگر رغبتی به داشتن آنها در منازلشان نشان نمی دادند. در دکوراسیون امروزی نیاز به قسمتی طاقچه مانند در منازل کاملا مشهود بود، اینجا بود که نجاران تصمیم گرفتند تا با استفاده از چوب طاقچه های قدیمی را بازسازی کنند تا بتوان از آنها در هر قسمت خانه با هر سبک و ظاهری که می خواهیم استفاده کنیم.

 

باکس دیواری چوبی

 

شلف ها و باکس های دیواری یکی از کاربردی ترین قسمت های لازم در هر خانه است. یکی از مهمترین مزیت های باکس دیواری این است که آنها با جنبه تزئینی به دکوراسیون خانه اضافه می شوند اما در مقابل نقش موثری هم بر صرفه جویی در فضای منزل دارند. علاوه بر قرار دادن لوازم دکوری بر روی باکس دیواری و شلف ها، شما می توانید وسایل پرکاربرد منزل را بر روی آنها بگذارید تا به آسانی در دسترس شما باشند. باکس دیواری با حداقل استفاده از فضای خانه زیبایی دکوراسیون را دو چندان می کند.

 

شلف ساده و شیک در اتاق نشیمن

 

شلف و باکس دیواری خاص و زیبا

 

باکس دیواری و شلف های چوبی به راحتی روی دیوار نصب می شوند و وزن کمی هم دارند. تنوع در طرح این باکس ها و شلف ها باعث می شود تا با هر سبک دکوراسیونی به راحتی هماهنگ شوند و با توجه به رنگ بندی گسترده ای که می توانند داشته باشند جذابیت خاصی به دیوارهای ساده و تک رنگ ببخشند.

 

استفاده از شلف و باکس دیواری در هیچ قسمتی از خانه ممنوع نیست، می توان از آنها در آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و .... استفاده کرد. معمولا از کنج یا گوشه دیوارها نمیتوان استفاده مطلوبی داشت اما با استفاده از باکس دیواری می شود از پرت ترین قسمت های خانه هم به بهترین نحو استفاده بهینه برد.

 

باکس دیواری خلاقانه در گوشه دیوار

 

باکس دیواری و شلف در اتاق خواب

ارسال دیدگاه

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید