Skip to main content

میز تلویزیون دیواری، راه حلی برای خانه کوچک

میز تلویزیون دیواری، راه حلی برای خانه کوچک
با انواع مدل و طرح های میز تلویزیون دیواری بیشتر آشنا شوید

میز تلویزیون دیواری

در سال های اخیر میز تلویزیون دیواری طرفداران زیادی پیدا کرده. میز های تلویزیون که جزئی از ملزومات زندگی امروز در دکوراسیون داخلی شده اند، هر روز زیباتر و مدرن تر می شوند و انتخاب را برای ما سخت تر می کنند. میز ال سی دی دیواری می تواند از جنس  ام دی اف، چوب یا فلز و یا حتی به صورت ترکیبی از چوب و فلز و شیشه ساخته شوند ،و به راحتی با دکوراسیون هر خانه ای هماهنگ می شود و گزینه ای مناسب برای دکوراسیون داخلی فضاها و خانه های کوچک است. از آنجا که  میز دیواری فضای کمی از اتاق را اشغال می کنند این امکان فراهم می شود تا استفاده مفید تر و حداکثری از فضا داشته باشید.در هنگام خرید این نکته را به یاد داشته باشید که میز تلویزیون دیواری ساده و شیک را همه می پسندند. و البته این که میز ال سی دی به جز استفاده معمولی که از آنها می شود، می توانند با داشتن باکس های بیشتر به عنوان ویترین  فضایی برای نگهداری وسایل و لوازم دکوری را نیز فراهم کنند.

 

میز تلویزیون دیواری ام دی اف یا چوبی

ابعاد مناسب میز تلویزیون دیواری

اندازه تلویزیون و دیگر دستگاه هایی که تصمیم دارید بر روی میز تلویزیون قرار دهید را فراموش نکنید. ارتفاع، عرض و ضخامت لوازمتان را مشخص کنید تا با مشکلاتی از این دست روبرو نشوید و به یاد داشته باشید که حتما فضایی برای عبور سیم ها و پنهان کردن آنها را در نظر بگیرید، اینکار در شیک شدن ظاهر نهایی فضا بسیار موثر است. هیچکس دوست ندارد منزلی با ظاهری به هم ریخته و نامرتب داشته باشد و این نکته را در نظر داشته باشید که میز تلویزیون دیواری نیاز به نصب دارد، میز باید توانایی نگهداری وزنی حتی چندین برابر بیشتر از یک تلویزیون LCD  و یا LED تنها را داشته باشد. پس حتما از محکم بودن پیچ و اتصالات میز با دیوار مطمئن باشید و اگر انجام اینکار برای شما دشوار است از یک متخصص کمک بگیرید.

جنس میز تلویزیون دیواری

 نمونه های که عموما در بازار وجود دارند میزهای تلویزیون دیواری چوبی، ام دی اف، شیشه و یا فلز هستند که در این بین چوب، فلز و ام دی اف مقاومت بیشتری دارند. در سال های اخیر ام دی اف به عنوان جایگزین چوب در بین عموم شناخته شده است و از لحاظ وزنی هم به نسبت چوب وزن سبک تری دارد. میز های تلویزیون شیشه ای هم در صورتی که میز تلویزیون از جنس شیشه‌های نشکن باشند می توانند گزینه مناسبی باشند، گرچه میزهای شیشه ای برای میز تلویزیون دیواری پیشنهاد نمی شود.

میز تلویزیون دیواری ام دی اف

 امروزه استفاده از MDF در ساخت میزهای تلویزیون ال سی دی و ال ای دی بسیار مرسوم شده است، قیمت مناسب و کیفیت و کارایی بالای این جنس باعث می شود که بسیاری از سازندگان از MDF جهت ساخت میز استفاده نمایند.

دکور میز تلویزیون دیواری

 اضافه کردن وسایل مختلف به بهتر شدن دکوراسیون میز تلویزیون دیواری شما کمک زیادی می کند و فضای اطراف تلویزیون را خاص تر جلوه می دهد. انتخاب سبک می تواند نقش مهمی را در زیبایی نشیمن شما ایفا کند، باید دقت داشته باشید که ترکیب سبک‌ها ممکن است باعث بد ترکیب شدن دکورتان شود. اگر به سبک های مینیمال و معاصر علاقمند هستید می توانید اطراف میز تلویزیون دیواری تان را با کناف به شکل خطوط هندسی ساده ، قفسه های باز و خلوت طراحی کنید و از نورهای کمرنگ خاکستری یا سفید نیز در این طراحی استفاده کنید. با این نوع طراحی ها، فضای اطراف میز ال سی دی جدید و مدرن دیده می شود اما اگر از طرفداران سبک های کلاسیک و سنتی هستید می توانید از رنگ های گرم و متریال های چوب استفاده کنید تا این حس را در فضای اتاق نشیمن القا کنید.
ترکیب شلف دیواری با میزتلویزیون ایده ای کارآمد و مفید است. قسمت مرکزی آن، برای نگهداری تلویزیون و سایر دستگاهای سرگرمی است و باقی قسمت ها قضای ذخیره سازی لوازم جانبی مانند کتاب، دیسک و مجلات را فراهم می کند. امروزه تقریبا تمام میز تلویزیون های جدید و مدرن از شلف های دیواری به همراه یک استند برای قرار دادن تلویزیون استفاده می کنند. به دلیل اشغال فضای کم توسط این نوع میز تلویزیون ها آنها به یکی از بهترین انتخاب ها برای آپارتمان های کوچک ۶۰ و ۷۰ متری تبدیل شده اند.

میز تلویزیون دیواری سفید رنگ

مزیت میز تلویزیون دیواری

مزیت استفاده از میز تلویزیون دیواری نسبت به مدل های پایه دار بسیار زیاد است که یکی از اصلی ترین آنها اشتغال کردن کمترین فضا در محیط اتاق نشیمن یا پذیرایی است. با انتخاب میز تلویزیون دیواری برای خانه های کوچک می توانید فضای بیشتری در این اتاق ها برای قرار دادن سایر لوازم و یا لوازم دکوری تان داشته باشید. (استفاد از پاف، میز عسلی، مجسمه و یا گلدان های بزرگ)

میز تلویزیون دیواری مدرن کرو یا منحنی

همانطور که می دانید پنل نمایشگر های ال سی دی یا ال ای دی بسیار حساس هستند و در صورت خراب شدن هزینه زیادی را متحمل خواهید شد، پس تا حد امکان باید سعی کنید احتمال خطرات را کاهش دهید. راهکار مهم و راحت استفاده از میز تلویزیون دیواری است. با در ارتفاع قرار گرفتن تلویزیون و وسایل الکترونیکی این لوازم از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی در امان می مانند. به این شکل ایمنی بیشتری در منزل خود –هم برای کوکان و هم برای وسایل الکترونیکی- به وجود می آورید.

مزیت دیگر میز های تلویزیونی دیواری زاویه مناسب برای تماشای تلویزیون است. ارتفاع میز های پایه دار قابل تغییر نیست اما در مورد میز تلویزیون دیواری  و نحوه نصب تلویزیون روی دیوار می توانید در ارتفاع دلخواه تان آن را نصب کنید. برای آشنایی با اندازه و ارتفاع مناسب میز تلویزیون میتوانید  راهنمای نصب میز تلویزیون را مطالعه کنید.

 میز تلویزیون دیواری شیک و مدرن چوبی

میز تلویزیون دیواری ترکیه یا ساخت ایران؟

 اگر مقاله راهنمای خرید میز تلویزیون راجع به این مورد کامل صحبت کردیم. علاوه بر صحبت هایی که در همان مبحث عنوان کردیم این نکته را در نظر بگیرید که اکثر میز های بازار ساخت داخل کشور هستند و زیاد صحبت های فروشندگان را راجع به ترکیه ای بودن میز جدی نگیرید. البته برخی از میز ها از ام دی اف ترکیه ای مثل برند ایشیک در ساختشان استفاده می شود که باز هم به دلیل قابل تشخیص نبودن بهتر است آن را نیز جدی نگیرید. بهترین راه تشخیص کیفیت ظاهری و باز و بسته کردن کشوها و البته خرید از برند های معتبر است.

قیمت میز تلویزیون دیواری

 قیمت میز تلویزیون دیواری معمولا به جنس صفحات و یراق آلات به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد و البته سود فروشنده و واسطه ها بخش اعظم قیمت میز را شامل میشود. توجه کنید که میز های چوبی معمولا گرانتر از میز های ام دی اف هستند و البته با توجه به زاویه دار بودن و صاف بودن طرح های مدرن میز تلویزیون دیواری توصیه ما این است که جنس ام دی اف را تهیه نمایید.

میز تلویزیون دیواری ارزان : اگر محدودیت بودجه دارید میتوانید میز هایی که از لترون ساخته شده اند را خریداری نمایید و توجه کنید که لترون نیز از کیفیت مطلبوبی برخوردار است و اگر فشار زیادی به میز تلویزیون نیاورید میتواند به راحتی وزن لوازم دکوری و تلویزیون شما را تحمل نماید.

قیمت میز تلویزیون دیواری مدرن : به دلیل این که طراحی های مدرن عمدتا از ام دی اف و لترون ساخته می شوند علاوه بر ظاهر ساده و شیک، قیمت مناسب تری نیز دارند و شما می توانید با پرداخت هزینه ای معقول انتخاب های گسترده ای داشته باشید.

میز تلویزیون دیواری با کناف

 در برخی از موارد شما میتوانید پا را فراتر گذاشته و به جای خرید میز تلویزیون دیواری ، دکوراسیون تلویزیون دیواری  را که در اصطلاح به آن TV Wall می گویند را با استفاده از کاغذ دیواری و یا گچ بری و کناف بر روی دیوار اجرا نمایید. توصیه ما این است که برای این کار از تیم های طراحی و معماری کمک بخواهید تا طراحی و اجرا را برای شما انجام دهند.

مدل میز تلویزیون دیواری جدید 2018

 قبل از خرید و انتخاب مدل میز  ال سی دی حتما به این نکته توجه نمایید که طرح و مدل میز باید با دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد. البته این به آن معنا نیست که حتما همرنگ لوازم خریداری نمایید. در صورت تمایل می توانید مدل های جدید میز تلویزیون لوکس آذین را مشاهده نمایید.

در پایان این مقاله توصیه می کنیم راهنمای نصب میز تلویزیون را مطالعه نمایید تا با ابعاد و استانداردها و البته روش نصب تلویزیون دیواری آشنا شوید

ارسال دیدگاه

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید